Jedrska vs. Vetrna energija
Da bi se na lastne oči prepričali, kako je z vetrno energijo, smo se v MMG odločili, da se odpravimo na jadranje. Tako se nas je trinajst članov zbralo pred marino Izola, kjer smo se vkrcali na jadrnice tipa J24 in odrinili na morje. Večina nas je bila prvič na jadrnici, tako da je sledila kratka predstavitev osnovnih jadralnih večin, nato pa smo odpluli proti Piranu. Prvi dve posadki je premamila Piranska kuhinja, tako da je bil tu prvi postanek, tretja pa se je na pobudo Luke Snoja odpravila na odprto, kjer se pihal rahlo močneji Jugo. Navduenje ni ponehalo niti, ko so valovi pokropili posadko, tik za petami pa nam je sledila orka (res, da tista za napihnit :)
Obrnili smo ele, ko smo prispeli do dravne meje in pot nadaljevali nazaj proti Portorou, kjer smo si z morja ogledali prizoriče letonje Konference o jedrski energiji. Medtem sta se ostali dve posadki okrepčali in vrnili na vodo, nakar je sledilo prakticiranje osnovnih manevrov v Strunjanskem zalivu. Za krmilo so poprijeli vsi člani posadke, podpredsednici MMG Meliti pa uspelo barko nagniti čez kot 45 stopinj, kar je svojevrstna umetnost v ibkem vetru. Največ pove ne ravno evforični nasmeh Petre Rogan, ki je do danes (upam) e prila k sebi. Nato smo oboroeni s praktičnim znanjem za kratek čas dvignili pinaker in odjadrali proti matični Izoli.
V pristan smo se vrnili med 4. in 6. uro popoldne, vsi ivi in zdravi, kjer smo pokramljali o omenjenih doivetjih. Če zaključimo v v duhu naslova, celotna zbrana vetrna energija, ki je poganjala naa tri plovila tekom dneva, ne predstavlja niti procent energije skladičene v eni sami gorivni tabletki. Veterno energijo sicer smo občutili, a je bila povprečna moč le okoli slabega kW-a, tako da je primerna le za ťmikroŤ porabnike.
Za konec pa e uganka:
Jadrnica pluje po iroki reki iz mesta A v B, tok reke pa znaa 10 vozlov v isti smeri. Prvi dan piha veter iz A v B s hitrostjo 10 vozlov, drugi dan pa nič ne piha. Kdaj dospe jadrnica prej do cilja?
Slike: Janez , Melita